
🛠️ Algemene Voorwaarden Raaijman Techniek Vrouwenpolder
Laatst gewijzigd op 20-10-2025
Artikel 1 - Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
-
Raaijman Techniek Vrouwenpolder (hierna: de Technisch Aannemer): Het bedrijf dat de overeenkomst aangaat.
-
Klant: De natuurlijke persoon (consument) of rechtspersoon (bedrijf) die een overeenkomst aangaat met de Technisch Aannemer.
-
Overeenkomst: De afspraak tussen de Technisch Aannemer en de Klant met betrekking tot het verrichten van Werkzaamheden en/of de levering van Goederen.
-
Werkzaamheden: Alle werkzaamheden op het gebied van techniek, installatie, onderhoud, reparatie en/of montage die de Technisch Aannemer uitvoert in opdracht van de Klant.
-
Goederen: Alle te leveren materialen, onderdelen en/of installaties in het kader van de Overeenkomst.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
-
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en Overeenkomsten waarbij de Technisch Aannemer Goederen levert en/of Werkzaamheden uitvoert.
-
De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
-
Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
Artikel 3 - Aanbod en Totstandkoming Overeenkomst
-
Alle aanbiedingen en offertes van de Technisch Aannemer zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod uitdrukkelijk een termijn voor aanvaarding is genoemd.
-
Een Overeenkomst komt pas tot stand nadat de Klant de offerte schriftelijk (of digitaal) heeft aanvaard en de Technisch Aannemer de aanvaarding heeft bevestigd, dan wel op het moment dat de Technisch Aannemer met de uitvoering van de Werkzaamheden is begonnen.
-
Kennelijke fouten of vergissingen in het aanbod binden de Technisch Aannemer niet.
Artikel 4 - Prijzen, Betaling en Eigendomsvoorbehoud
-
Alle prijzen zijn, tenzij anders vermeld, in Euro's en exclusief B.T.W. (voor zakelijke klanten) en andere heffingen. Voor consumenten worden prijzen inclusief B.T.W. vermeld.
-
Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders overeengekomen.
-
Bij niet-tijdige betaling is de Klant zonder ingebrekestelling in verzuim en is de Technisch Aannemer gerechtigd wettelijke (handels)rente en incassokosten in rekening te brengen.
-
De Technisch Aannemer is gerechtigd om een vooruitbetaling van maximaal 25% van de aanneemsom te verlangen bij opdrachten boven € 500,- (dit geldt vooral voor consumenten).
-
Alle geleverde Goederen blijven eigendom van de Technisch Aannemer totdat de Klant alle verschuldigde bedragen voor alle geleverde Goederen en Werkzaamheden volledig heeft voldaan (Eigendomsvoorbehoud).
Artikel 5 - Uitvoering van de Werkzaamheden
-
De Technisch Aannemer zal de Werkzaamheden goed en deugdelijk uitvoeren naar de bepalingen van de Overeenkomst en met inachtneming van de geldende wet- en regelgeving.
-
Opgegeven (op)levertermijnen zijn streefdata en gelden bij benadering, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk een fatale termijn is overeengekomen. Overschrijding van een niet-fatale termijn geeft de Klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding.
-
De Technisch Aannemer is gerechtigd de Werkzaamheden in fasen uit te voeren en per fase te factureren.
Artikel 6 - Verplichtingen van de Klant
-
De Klant zorgt ervoor dat de Technisch Aannemer tijdig kan beschikken over alle benodigde gegevens, goedkeuringen (zoals vergunningen), en een vrije en veilige toegang tot de locatie waar de Werkzaamheden moeten plaatsvinden.
-
De Klant zorgt voor de kosteloze beschikbaarheid van benodigde nutsvoorzieningen (elektriciteit, water, etc.) op de werklocatie.
-
Indien de Klant niet voldoet aan zijn verplichtingen en dit leidt tot vertraging, dan komen de hieruit voortvloeiende schade en extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 7 - Meer- en Minderwerk
-
Meerwerk of Minderwerk wordt, indien mogelijk, schriftelijk overeengekomen. Onder meerwerk wordt verstaan werkzaamheden of leveringen die niet in de oorspronkelijke Overeenkomst zijn vastgelegd.
-
Meerwerk wordt door de Technisch Aannemer gefactureerd tegen de op dat moment geldende tarieven of op basis van een vooraf overeengekomen vaste prijs.
-
De Klant aanvaardt dat door meerwerk de overeengekomen planning en opleverdatum kunnen worden beïnvloed.
Artikel 8 - Oplevering, Garantie en Klachten
-
Het werk wordt als opgeleverd beschouwd nadat de Technisch Aannemer dit aan de Klant heeft meegedeeld en de Klant het werk heeft aanvaard, dan wel acht dagen na de mededeling van oplevering indien de Klant niet binnen die termijn heeft gereageerd.
-
De Technisch Aannemer staat in voor de deugdelijkheid van de geleverde Goederen en uitgevoerde Werkzaamheden gedurende de overeengekomen garantietermijn of de wettelijke termijn. Deze garantie omvat herstel of vervanging, naar keuze van de Technisch Aannemer.
-
De Klant dient klachten over gebreken binnen bekwame tijd (bij consumenten: binnen twee maanden) na ontdekking schriftelijk en gemotiveerd bij de Technisch Aannemer te melden.
-
De garantie vervalt bij ondeskundig gebruik, onjuist onderhoud door de Klant, of reparaties door derden.
Artikel 9 - Aansprakelijkheid en Overmacht
-
De aansprakelijkheid van de Technisch Aannemer is beperkt tot de directe schade en tot maximaal het bedrag dat in het voorkomende geval door de afgesloten bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.
-
De Technisch Aannemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, of schade door bedrijfsstilstand.
-
Onder overmacht wordt verstaan elke omstandigheid die de uitvoering van de Overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert en die niet aan de Technisch Aannemer kan worden toegerekend (bijv. extreme weersomstandigheden, overheidsmaatregelen, ziekte personeel).
-
In geval van overmacht heeft de Technisch Aannemer het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot schadevergoeding.